Obrazek 1

Obrazek 1

2016. ápr. 1.

NYÁPLIC: Könyvelő XVII.

17. nap

A kedvenc idézetem a kedvenc könyvemből


"Tény, hogy bár a Korongvilág Halála, a saját szavaival fogalmazva, egy antropomorf megtestesülés, már régen lemondott arról, hogy hagyománytiszteletből csontvázlovakat használjon, mert annyi fáradságába került folyton megállni, hogy visszadrótozza rá a megfelelő részeket. A Lovai mostanra mind hús-vér állatok voltak... és, mint Mort számára kiderült, nagyon-nagyon jól tápláltak." 
(Terry Pratchett: Mort)

"…egyszer s mindenkorra megszületett a páros: Terence, azaz Mario Girotti, az aprólékos színész és kötelességtudó ember, és Bud, azaz Carlo Pedersoli, a gyermetegen hiszékeny és kicsit „nemtörődöm" fickó. Sohasem akadt semmilyen problémánk a másik egója vagy a rivalizálás miatt. Sőt hamar fölfedeztük, hogy nagyon jól kijövünk egymással, olyannyira, hogy magunk is kitaláltunk néhány poént és humoros jelenetet, ami a forgatókönyvet is jegyző Barboni rendező változatában nem szerepelt. Amikor egy film készítői jól szórakoznak munka közben, a közönség is érzékeli az összhangot, és ennek hatására lejön a filmvászonról valamiféle plusz töltet, amit egyébként egyetlen forgatókönyv vagy költségvetés sem biztosítana. Csakis a barátság."
(Bud Spencer: Különben dühbe jövök)


A Mortról már beszéltem eleget. Persze nem lehet róla eleget beszélni, ezért inkább átfogalmaznám: A Mortról már volt szó. Egy fokkal jobb.
Emlékezetes pillanatok egyike, ami fennhangon is kikívánkozott belőlem olvasás közben. Néhány oldalanként biztos, hogy kiszóltam a könyv mögül, hogy szórakoztassam a körülöttem élőket, ha akarták, ha nem. Szerencsére elnézték, mert nem sokszor szoktam idézgetni könyvekből.
Az író uraság határtalan fantáziája - határtalan, hisz az űrben játszódik végül is, no meg vannak istenek, meg Halál, aki saját kis dimenziót igazgat satöbbi - előtt le a kalappal, kabáttal. Mindig meg tud nevettetni.

A második idézet, a kismillió közül, amit ide beilleszthettem volna Carlo Pedersolitól alias Bud Spencertől származik. Mindig, mikor ő szóba kerül, általában elhangzik az a mondat is, hogy "..., akit bizonyára senkinek se kell bemutatnom, mindenki ismeri a híres párost, Terence Hillt és Bud Spencert, a pofonosztót." Azonban, ami a színész mögött áll, az a jó nyolcvan év, igenis kikéri magának az ilyesféle mondatokat. Életrajzi könyve nagyon izgalmas, érdekes, stílusa az anekdotázó nagypapáéra hasonlít leginkább.




7 megjegyzés:

  1. Bud Spencer és Terence Hill rajongó?? *0* Én is imádom őket; nagyon-nagyon-nagyon-nagyoon... *O* <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. *Hehe* Keblemre!
      Azon "kevesek" közé tartozom - gondolom te is -, akik a páros filmjein nőttek fel. Egyszer még olaszul is belehallgattam az egyikbe, de nyolc év ide vagy oda, de két szót nem bírtam kihámozni a motyogásukból és hadarásukból. Kellett nekik menő cowboyként alig mozgatni a szájukat XD
      És akkor neked meg kötelező darab a könyv ;) Tényleg megéri beleolvasni. Nem egy kulisszatitok is helyet kapott benne :3

      Törlés
    2. :3
      Naná, hogy rajtuk! Ők bármikor meg tudtak nevettetni :3 Ó, én még egyszer se próbáltam, de lehet, egyszer belehallgatok a kis cowboyok filmjébe *.* :DD
      Nyáron belekezdek, akkor lesz időm, meg akkor már a Terence Hilleset is, mert megvan :3

      Törlés
    3. Az érzés egy(-két) színésszel kapcsolatban, mikor megkérdezik: És melyik a kedvenc filmed tőle, én pedig nem tudok választani ^.^ Csak náluk van meg, pedig van jó pár színész, akiknek a filmjeit csak miattuk nézem.
      Én is szemeztem a Terence Hillessel, de még várom a következő 20% kupont, hogy megvehessem ^.^

      Törlés
  2. Nem vagytok egyedül, én is Bud és Terence filmjein nőttem fel :D Illetve, a bátyám nőtt fel rajtuk, én meg ugye mindig beleütöttem az orromat abba, amit épp nézett. xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ja, Magyarországon van az egyik legnagyobb rajongótábora, annyit játszották, játsszák a filmjeit.
      Egészen felvidított most, hogy a válasz írása alatt lejátszottam a tűzoltó kórust :D

      Törlés
    2. Nem hiába, nekünk van a legjobb ízlésünk! xD
      Nagyon helyes, örülök neki! :D

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony