Obrazek 1

Obrazek 1

2016. márc. 30.

NYÁPLIC: Könyvelő XV.

15. nap

Egyik Kedvenc férfi szereplőm

 

Richard Chamberlain és Matt Damon mint Jason Bourne

Igen, az utolsó pillanatban megtűztem a címet egy Egyik szócskával, mivel nem tudok, és igazán nem is akarok dönteni a megannyi férfiszereplő között, akikről eddig olvastam. Szem előtt tartva, hogy mindegyik egyedi, ahogy az én ízlésem is, és egyik ezért szimpatikus, a másik azért vonzó,  a harmadik meg épp azért unszimpatikus.
Választottam végül Jason Bourne lett, a Bourne könyvek főszereplője, de leginkább a Bourne-rejtélyé, mivel csak az alaptrilógiát olvastam, és abból is az első kötet a kedvencem.
Aki látta Matt Damonnal a filmet, az még messze nem mondhatja el magáról, hogy ismeri Bourne-t, pláne nem Webbet. A másik feldolgozásból csak azért tettem be Chamberlain fényképét, mert az állítólag jobban követi az eredeti történetszálat, szálakat, én még saját szememmel nem láttam. A 2002-es film egy felpörgetett amerikai akciófilm, míg a könyvben messze több van, mint közvetlen akciózás. Sokkal összetettebb, ezáltal Bourne karaktere is jobban ki tud bontakozni. Megismerhetjük a múltját, jobban beleláthatunk a fejébe és természetesen a szívébe is.
Először természetesen - és kevésbé természetesen - a filmeket láttam, majd csak utána kezdtem neki a könyveknek. Sikeresen kikölcsönöztem első körben a harmadik kötetet, vagy talán a negyediket, ki tudja már. Vagy két hónapot vártam arra, hogy kezemben tarthassam az első hatszáz oldalt. Szerencsémre igazán könnyű, vékony lapokra nyomtatták, nem úgy, mint a Rejtő összest, azt a könyvet képtelenség megtartani egy kézben.
Hol is tartottam? Igen, elolvastam, végigrágtam magam mind a hatszáz oldalon, és még akkor se akartam elhinni, hogy egy kémtörténet ennyire izgalmas lehet és érdekelhet. Egy újabb műfajt fedeztem fel magamnak, és egy új kedvencet, de most még nem hevertem ki az első sokkot sem, szóval nem kezdtem hasonlóba az óta. Ha össze is futok valaha jobbal, okosabbal, mint Bourne - amit jelen pillanatban még kétlek - ő akkor is ott marad nekem, mint az Első.
Bourne karaktere már akkor a szívemhez nőtt, mikor rájöttem, mennyire életképes. Nekem ez a legalapvetőbb, egy karakter legyen életképes, a reakcióiban ne legyen semmi amerikanizált blődség. Ezt meg is kaptam, háttérnek pedig egy izgalmasan felépített mégis kellőképp kusza világot kaptam.

Végül, a többi Egy kedvenc férfi karakterek közül szeretnék még szemezgetni párat: Justin Alastairt (Georgette Heyer: Régi szép színek) Howlt/Pendragont/Jenkinst (Diana Wynne Jones: A vándorló palota) a HALÁLt (őt lehet férfi számba venni? Végül is nagypapa meg minden... Terry Prachett: Korongvilág)  Rephaimet (P. C. Cast - Kristin Cast: Megperzselve) és még sorolhatnám, kit választhattam volna, de inkább nem teszem... még a végén megborulna az egyensúly a kiemelt karakterrel szemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony