Obrazek 1

Obrazek 1

2016. márc. 23.

NYÁPLIC: Könyvelő VIII.


8. nap

Egy könyv, ami nekem nem tetszett (sok már olvasónak viszont igen)

 

Leiner Laura: SzJG 


Egy sorozat a való életről
Egy sorozat, amely itt és most játszódik
Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások
A történet rólad is szól!








Annyian olvassák, annyian beszélnek róla, tisztára olyan, mint általánosban a Hannah Montana vagy a H20. Napköziben, az udvaron, délelőtt, délután, esőkabátban, papucsban, kenyérrel a kézben, üdítővel a kézben, copffal, copf nélkül, szőkén, barnán és feketén, mindenki azt játotta, hogy ő Miley Cirus vagy épp Cleo esetleg Emma. Csupán annyi a különbség, hogy most - akkor -  Cortezhez hasonlítanak minden fiút és fújolják a Kingákat.
Mi lehet benne? Ez a kérdés indított arra, hogy elkérjem osztálytársamtól, mikor sorban a negyedik kötettel állított be az iskolába és még szerda se múlt.
Elkértem, belekezdtem, egy nap alatt kiolvastam az elsőt. Kölcsönkértem a másodikat, harmadikat, negyediknél már nagyon-nagyon szenvedtem, igazából az előző kettőnél is  már csak a kíváncsiság - ami köztudott, hogy nagyon nagy úr - vezetett. Utána kész. Képtelen voltam többet elolvasni, csupán a fentebb említett osztálytársam/barátnőm elbeszélésében értesültem a további fejleményekről.
A karakterek egytől-egyig romantikusak, a szó legirodalmibb értelmében, azaz egysíkúak, egyikük se összetett. Típuskarakterek, amivel nem is lenne akkora baj, ha nem próbálnának élően viselkedni. Nem tudtam egyikükkel se azonosulni, nem értettem, sokan hogy kerülhettek az iskolába, miért nem tanácsolják már el, keveredik tűzpárbajba, esik ki az ablakon, kap ideg összeroppanást, amiért csak egy regénybeli karakter, enyhébb esetben költözik el mihamarabb, talál magának élő, létező barátokat, mondja meg már végre valaki neki a tutit.
Az események túlzsúfoltak, irracionálisak, a szereplők reakciói sokszor idegesítőek és ugyanúgy érthetetlenek. Pont.

"Hé! - vágott közbe Virág. - Csak a vége különbözik, minden más ugyanaz. Akkor a tiéd miért ötös, az enyém meg egyes? - kérdezte. Arnold összeráncolt szemöldökkel figyelte.
- Virág, leginkább az univerzumhoz tudnálak hasonlítani, közölte Arnold. - Te is olyan végtelenül sötét vagy -  tette hozzá, mire Virág lelkesedése alábbhagyott."

5 megjegyzés:

  1. Szia, drága!:)
    Mindegyik könyv, amit bemutattál ismeretlen volt számomra, és talán ha lesz időm, bele is kezdek némelyikbe! Furcsa, hogy nem szereted az SzJG-t, bár nekem sem a kedvenc könyvem, azért voltak jó pillanatok benne. Kíváncsian várom a folytatást!:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp buzdítanálak rá, hogy ha van alkalmad rá, lapozz bele néhányba! :D
      Oh, biztos lett volna az SzJG-nél megfelelőbb "könyv" erre a posztra, de a címét már kidobta az agyam ^.^ és igen, nem tagadom, voltak benne jó jelenetek is, de az egészét nézve mégis ide kellett, hogy kerüljön :P

      Törlés
  2. Úristen, végre valaki, aki ugyanúgy vélekedik erről a könyvsorozatról, mint én! Köszönöm, istenem és Zsazsi! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elérte, hogy emlékezetessé váljon számomra a sorozat, bár... szerintem nem az volt az eredeti terv, hogy emiatt XD

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony