Obrazek 1

Obrazek 1

2016. márc. 29.

NYÁPLIC: Könyvelő XIV.

14. nap

A kedvenc könyved a kedvenc írómtól

 

Terry Pratchett: Mort


Korongvilágok 4.

A Halál előbb-utóbb mindenkiért eljön a Korongvilágon. És Mortért egy olyan ajánlattal jön el, amelyet a fiatalember nem utasíthat vissza. (Szó szerint nem utasíthatja vissza, mert a meghalás nem feltétele az alkunak). Igazából egy meglehetősen jó ajánlatról van szó. Mortnak a Halál inasaként ingyen szállás és ellátás jár. Használhatja a céges lovat. És egyáltalán nem kell majd szabadságot kivennie a családtagok temetésére. De az ifjú Mort az egyértelmű előnyök ellenére szép lassan felfedezi, hogy komoly hátulütői is vannak annak, ha az ember a Kaszásnak dolgozik… mert a tökéletes állás könnyen az ember szerelmi életének gyilkosává válhat.






Sétálgattam a könyvesboltban kezemben egy húsz százalékos kuponnal, és nézelődtem. A fantasy  (igen, most már lehet sy-vel, mert oda is sy-vel volt kiírva) megjelölésű könyvszekrényen megláttam ezt a borítót. Nem hétköznapi (ahogy a többié sem) az egyszer biztos. Kezembe vettem, megfordítottam és szórakozottan elkezdetem elolvasni a fülszöveget. A "céges ló"-nál landolt a kosaramban, aztán a "nem kell [...] szabadságot kivennie" résznél még egyszer landolt a kosaramban.
Megvettem, hazavittem, és még ma is ott álldogálna valamelyik polcomon, ha nem kezdtem volna a segítségével misszionárius hadjáratba, minek következtében egyik barátnőm polcán, jobb esetben kezében pihen éppen.
Már a kezdés is, amiben az író szépen elmeséli, hogy ki is Mort, kik is a szülei, és hogyan is kell elképzelni a tavalytermő növényekkel foglalkozó gazdák életét, és ez csak egy apró példa megközelítőleg a második oldalról, ami önmagában is érdekes, nem kell - feltétlen - az író stílusában olvasni róla, de a történet folytatását már csak úgy, eredetiben ajánlanám.
A Mort amúgy a Halál-alsorozat oszlopos tagja. Nem mintha nagyon más alsorozatba beleillene ilyen előélettel, de még azt is el tudnám képzelni, itt minden lehetséges, illetve helyesbítek, csak az lehetséges, ami lehetséges. Ezt az igazságot senki nem vonhatja kétségbe, és nem is olyan bonyolult, mint az Lehetséges, hogy minden igaz. Igaz, hogy minden lehetséges. Ugye?
A Mort, lévén magának a Halálnak a kisinasáról szól, Mortról, bővelkedik fekete humorban, és persze kevésbé sötét árnyalatú humorban is. Első kiküldetésén Mort máris rengeteg érdekes emberrel ismerkedhet meg, igaz, ezek az ismeretségek nem ígérkeznek túlzottan hosszú életűnek, mivel az ismeretségek másik tagjai (nem Mort) is elég rövid életűek, de Mortot azért nem kell úgy félteni. Képes ő, és a végén mindennel megbirkózik vagy nem. Ez relatív.



"Tévedett, igenis volt fény az alagút végén, méghozzá egy lángszóró."

2 megjegyzés:

  1. Na, te aztán el tudnál beszélgetni a a barátommal, meg a haverommal is, mert rajonganak Terry-ért! :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, el se hiszem! *.* Tényleg ismersz élő, lélegző Terry rajongókat? Persze meg voltam róla győződve, hogy léteznek, hisz moly.hu-n is annyian írtak/írnak a könyvei és a személyes lapja alá... de akkor is :3

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony