Obrazek 1

Obrazek 1

2016. máj. 1.

NAGYDUMÁS: Teaparti

- Mon dieu!*
- Buon Giorno! Che tempo fa?**
- What is this smell? It’s disgusting!***
- Erre követni engem, ki keze benne tartani piros esernyő. Tőlünk nekünk lenni jobbra asztal, pohár, tea. Fejen füles lenni ON? Fordítani kis doboz nagyon jól, mit én mond. Te tőled balra van két fészkek. Két fiók lenni ott fészek benne. Tojáshéj kosztümben.
- Mond dieu!
- Ho un gatto nero. Si chiamo Imperatore.****
- Rompez! Rompez!°
- Lenni kettő éles szem rajta pofán nekik. Látva lenni ezekkel mi.
- Hi! Nestling!°°
- Buona sera, ucelli!°°°
- Rajta menni tovább innen el, arra, balra, jobbra, előre nézni kastélyt.
- Qu'est ce que vous faites donc? Cette malle est à moi.°°°°
- Uram! A késemért jöttem.
- Hol hagyta?
- Uffa!^
- Lenni madár fiók szólalva meg!
- What the f…?
- Mon dieu!
- Az egyik matrózban.
- Itt matrózt nem talál, ellenben a teatársaságban van néhány érdekes figura.
- Idő előtt dobtak ki a kemencéből, hogy ennyi sületlenséget beszélsz kedves madrátom?
- Egye meg a fekete fene mindkettőtöket, amint leráztátok sárgapihés tomporotokról a tojáshéjat!
- Miért? Miért nem most azonnal? Nem kellett volna már soká visszatartani a szavakat, és elment volna ez a nemzetközi turista csoport is.
- Megfeküdné a gyomrom a tojáshéj. Nem eszem többé keletlen csibét. Már így is elég repked a gyomromban.
- Valóban válthatnál hernyókra.
- Minek?
- Akkor csak pillangók repkednének odabent.
- Igen-igen, és a fehérje utánpótlás is meglenne.
- Te ökör, maradj inkább csöndben!
- Onnan jövök. Engem vissza nem küldesz a Csönbe. Kóros hanghatástalanságban szenvedtem. Rehabilitáción vagyok itt.
- Meditálj! Elég, ha elképzeled, hogy beszélsz.
- Vorrei bere un bicchiere di té.^^
- Még mindig itt vannak!
- Kenyerezzük le őket!
- Sajnos csak teasüteményünk van.
- Sebaj! Kapitány, tüzelésre készülj! Muníciót a teáskanalakra helyezni és tűz!
- No! No!
- Futni innen gyorsan mi nekünk kell el!
- Oh, Yes!  Running! Running!
- Mon dieu!
- Azért a késemet visszakaphatom?
- Hol az a kés? Nálad láttam utoljára, te, sunyi.
- Véletlen eldobtam. Nem volt jó fogpiszkálónak. Ott van a görög hátában.
- Mi az, hogy görög?
- Arra volt keret. Nem én kezelem a költség vetést. Ne rám nézz!
- Nem is volt most görögünk!
- Nem is most dobtam el…
- Ajánlom magamat, uraim. Ha megkerülne, kérem, hajítsák csak utánam.
- Meglesz.
- Futni, futni, egy-ketto, egy-ketto…
- … harom, mukodj!
- … menni mi arra fele várkastélyba be.
- Hogy szaladnak mindannyian!
- Te csak ne tapsikolj a koponyámon!
- Ha egyszer asztal vagy…
- A kis kínai igazi Mary Poppins lett!
- Csak az esernyője nem fekete, hanem piros. Micsoda ünnep rontó!
- Mindjárt karakterhű lesz az az ernyő is! Teszek róla.
- Fene, azért csak módjával.
- Nézzétek a fiókokat! Repedezik a tojáshéjuk. Ezek mindjárt itt változnak fészkes fenévé. Azt a kujont! És épp most nincs itt!
- Erre innunk kell!
- Teasütemény nélkül?
- Soha!
- Igaza van.
- Akkor?
- Uraim, hölgyeim, muksókáim és fiaim! Ezennel bejelentem a teadélután feloszlatását élelmezési okok matt.
- Az se lehet.
- Mér’ ne lehetne?
- Még van háromnegyed óránk. Mit csinálunk addig? Kibéreltük a helyet.
- Pontosan! Miért adnánk át előbb a helyünk a Terefere lakótelepi kötögető egyletnek?
- Jó kérdés! Ezt azonnali napirendi ponttá nyilvánítom.
- Szavazzunk!
- Igen, szavazzunk! Mit csináljunk?
- Briddzseljünk.
- Ki szavaz rá? Ki szavaz ellene? Rendben. Bridzselni fogunk. Tétek?
- Teasütemény jó lesz?
- Hisz nincs teasüteményünk.
- Már hogy ne lenne? Csupán az van ráírva a dobozára, hogy kézigránát, de ez mikor zavart minket abban, hogy teába mártsuk?
- Igazad van.
- Tudom, hogy igazam van. Én vagyok az asztal.
- Várjunk! Az asztal nem is tud beszélni!
- Meg is van a következő napirendi pontunk. Miért beszél az asztal, ha nem kéne beszélnie.
- Elnézést, hogy közbeszólok, de egy teapartin nem szoktak napirendi pontokról tárgyalni.
- Miből gondolod? Miből gondolod, hogy ez nem olyan teaparti, mint az összes többi?
- Igaz. Még egyet se tudtam végigülni, mert vagy pártütés volt vagy idő előtt berekesztettétek.
- Akkor most megmutatjuk, milyen egy igazi teaparti.
- Teasütemény nélkül?
- Vigyázat! Érkezik az újabb csoport. Úgy látom, ezek finnek.
- Finnek?
- Finnek!
- Finnek.
- Azt hiszem, kénytelenek leszünk teasütemény nélkül teázni.
- Miért?
- Mert ezek finnek.
- Értem, de miért?
- Hagyd, újonc!
- Szegény…
- Teázásra fel, mindenki a helyére és... rajta!

TEAPARTI,
avagy barangolás Alice világában amolyan őrült Nagydumás módra.

________________
*Istenem!
** Jó napot! Milyen az idő?
***Mi ez a szag? Gusztustalan!
****Van egy fekete macskám. A neve Császár.
°Oszolj!
°° Hali, fiókák!
°°°Jó estét, madarak!
°°°°Ugyan mit csinál? Ez az én poggyászom!
^Hogy az a...
^^Szeretnék inni egy bögre teát.

2 megjegyzés:

  1. Nekema legtöbb dolog leesett, de a bonyolultabbakhoz lehet, hogy kell...
    Nagyon vicces kis történet volt, bravó, Nagydumás:)

    VálaszTörlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony