Obrazek 1

Obrazek 1

2016. szept. 1.

NYÁPLIC: Back to School book tag

Új Nap virradt meg, újabb kihívás vészes árnya fenyeget, illetve a kihívó fenyegetően közeledő árnyléptei, ahogy jön - mi mást csinálhatna miközben közeledik -, hogy behajtsa rajtam a kérdéseket. A kérdéseket, amiket egy még nagyobb árny, már-már magának a sötétségnek nevezhető épület/épületek hívtak életre. 
Különösképp sosem kerültem az iskolás, se gondolatban, tettel pedig egyáltalán nem. Szeretek iskolába járni, mert valahogy mindig olyan jó kis társaság - diákok, tanárok egyaránt - gyűlnek ott össze, hogy a tanulás és a dolgozatokra való készülés egyáltalán nem keserves. Emlékszem, általános második osztályában sokszor bent maradtam az ügyeleten, mert úgy kedveltem a tanárnőt, aki felügyelt. Ő is kedvelt engem, mert év végén, mielőtt nyugdíjba vonult volna, odaadta nekem az egyik mesekönyvét, amit az osztályterem vitrinében tárolt. Az ügyelet alatt engedte, hogy játsszak a krepp-papírjaival. Egy vázát ragasztottam belőle fehér virágokkal a nagymamám születésnapjára.
Majd ötödikes lettem, és már mások is rákaptak a tanulószobára. Különösen azért, mert minden kedden és csütörtökön a matematika teremben volt, ahová egy pályázat vagy valami hasonló útján beszereltek egy smart táblát és a tanárnő, miután mind végeztünk, megengedte hogy játsszunk vele. Akkoriban még ez nagy újdonság volt. 
Aztán hatodikban felfedeztem, hogy egy csocsóasztal van elrejtve az iskola könyvtárában és más egyéb nyalánkságok, így a hatodikos és hetedikes éveimet ott lent töltöttem a portásfülkével szemben. Természetesen a megfelelő mértékben vállalkozó szellemű iskolatársaim társaságában. Volt ott minden. A plüssgolftól a papírrepülő csatáig.
Az árnyék is csak azért került fel a kezdő bekezdésbe, mert idén valahogy nem sikerült simán az évkezdés. Aztán, hogy jóra vagy rosszabbra fordul a helyzet, az a napokban kiderül :) Mindenesetre, kérlek, drukkoljatok nekem, hogy rendeződjenek az óraszámaim.

1. Melyik az a könyv, amit minden iskolakezdés előtt újraolvasol?
Van egyáltalán olyan könyvmoly, aki az évenkénti "rutin" olvasógyakorlatát épp iskolakezdés előttre illeszti be? - kérdezek egyből vissza, mivel nekem nincs ilyen könyv. Rendszerint könyvtárból olvasok, így, ha akad egy könyv, amit újraolvasnék, azt akkor teszem, amikor tudom. Volt, hogy fél éven át nem sikerült egy könyvvel egyszerre a könyvtárban tartózkodnom. Mindig vagy meghosszabbították vagy elvitték az orrom elől. Másrészről, ami tényleg nagyon jó könyv, és hirtelen felindulásból is bármikor el szeretném tudni olvasni, azt megveszem, és hangulat hozza, mikor olvasom újra. Legutóbb például a Tizenkét balettcipő egy feldolgozását hoztam ki a könyvtárból, mert ahogy megláttam a borítóját, eszembe jutott, évekkel ez előtt mennyire tetszett.
 
2. Minden kötelező olvasmányt elolvastál?
Egy kivételével. Igen. Az Egri csillagok és a Kőszívű ember fiai is lecsúszott néhány napon belül. A Candide-dal keservesen megküzdöttem és ódákat zengtem a borzalmasságáról, de azt is legyűrtem. A Légy jó mindhalálig-ot is megemlegetem általános óta, de nagy valószínűséggel szerepet játszott a mű nem kedvelésében az igencsak részletes olvasónapló. Gyerünk, mindenki, most írjátok meg, milyen nadrágot viselt Nyilas Misi az iskolában! (Helyes, tanár által hitelesített megfejtés a bejegyzés alján) Egyedül a Pál utcai fiúk fogtak ki rajtam kérlelhetetlenül és végérvényesen. Sose voltam az olvasás ellen, már másodikos-harmadikos koromban is sokat olvastam, de annál valahogy megmakacsoltam magam. Áldott jó nagypapámnak hála, aki részletes olvasónaplót készített nekem a műből, az olvasás ellenőrző feladatok négyesre sikeredtek a témazáró pedig ötösre. :'D


3. Félsz, hogy szeptembertől kevesebbet fogsz tudni olvasni?
Jelenleg olvasom
Igazság szerint nem. Sőt, szeptembertől talán többet is fogok tudni, hisz nyáron annyit voltam mozgásban, nyaralások, túrák - teli élménnyel, esténként, mikor lett volna időm kicsit olvasni, már hulla fáradt voltam, vagy épp a társaság volt olyan jó, hogy nem akartam otthagyni őket és visszavonulni csöndes magányomba. Aztán voltak még rokonlátogatások, ahová megint csak nem vittem sok könyvet, nehogy ott hagyjam, meg egyébként is, végre volt társaság, olvasni otthon is ráérek. 
Egész nyáron ha öt könyvet kiolvastam, vagy maximum hatot. Év közben a tanulnivalók mellett, mikor már ég a szemem a sok gép előtt töltött órától, sokkal kellemesebb bekuckozódni az ágy sarkába és olvasgatni. 



4. Melyik ősszel megjelenő könyvet várod legjobban?
Britannia. Nem sokaknak fog bármit is mondani ez a cím, de én, mióta megláttam, hogy már van magyar fülszöveg a neten, Britannia lázban égek. A könyv a Simon Scarrow Sas-sorozatának immáron 14. kötete. Egyre többen írják róla, hogy középszerű, nem hoz újat a történetbe - nem a Britanniáról, hanem korábbi 10+ kötetekhez -, de én reménykedem. Meg engem egyébként sem zavart túlságosan, hogy mindig a főszereplők győznek. Egy hivatásos katonákról szóló sorozatban pedig mi az, amin nagyot lehetne csavarni? Főleg, hogy nem a különleges erőknél szolgálnak, hanem egy mezei légióban.


5. Mutass be egy borítót, ami az őszre, iskolakezdésre emlékeztet!
-

6. Mennyire vigyázol a tankönyveidre?
Ahogy telik tőlem. Általában az év háromnegyedét némi szamárfüllel megússzák, aztán az utolsó napok egyikén bevágom valamelyiket a táskámba, és az egész borítója begyűrődik. Éljenek a puhafedelű tankönyvek! A belsejüket igyekszem tisztán tartani... kivéve az olasz és az angol könyvet. Ott mindig kipingálom a fejléceket. Lovacskák, pillangók, koponyák, lábszárcsontok, virágok és dínók. Lehet válogatni!
Aztán ott vannak az olyan tárgyak, mint a történelem és az ének, amiket igen rendszertelenül viszek csak haza a szekrényből. (A törit könnyebb füzetből tanulni) Ennek következményeképp időnként elcserélődnek a tankönyvek, és mindkettő fentebb említett tárgyhoz tartozó könyvemben megjelentek már időről-időre új, ismeretlen rajzok és firkák.

Legutóbbi olvasmányom



7. Melyik nyári olvasmányodról fogsz írni irodalomórán?
Nálunk nincs ilyen. Túl sok osztálytársamnak kéne lesnie a szomszédjáról.
Ha választhatnék, a Vadkanapót írnám.


Kihívottaim? Akire elsőre gondoltam, már kihívták, így most nem küldeném tovább ezt a tagot konkrét személynek, de mint mindig, akinek megtetszik, az bármikor elviheti (csak írjon egy üzenetet, hogy elolvashassam ;) )






2 megjegyzés:

  1. Sejtettem, hogy Terry könyv lesz a listán!:D
    Egyébként az ötös kérdésre nekem sem volt semmi :'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is egy :')

      /Az ötöst pedig véletlen felejtettem ki, aztán - most, hogy szóltál róla XD - átgondoltam, de még így sincs igazán ötlet rá, szóval marad üresen :"D

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony