Obrazek 1

Obrazek 1

2017. júl. 1.

NYÁPLIC: Visszatérő múltidézés


Ím, letelt száműzetésem kínkeserves három hónapja. Ideje visszarándulni a régi kerékvágásba. Ezen kívül a Kérdezz-felelek kérdés feltevésének ideje is letelt, így mivel mással is nyithatnám meg a hivatalos nyári szünetem és írói visszatérésem, mint azok megválaszolásával.

Peetagey Smile kérdései:
1. Melyik az a történet, ami a legtöbbet jelenti neked?
Itt a blogon a legnagyobb figyelmet Az Erdő legendája kapja. A kelta mitológia és az erdőszellemek már hosszú ideje a kedvenceim, valamint a Lélekvasút próbálkozásai mellett ez lesz a legkomolyabb, legösszetettebb és leghosszabb történetem. Ezért is szeretnék majd a Vámpír Dave maradék öt fejezetét hamar publikálni, hogy utána folytatásosban kizárólag rá koncentrálhassak. Azon túl, hogy az erdei lények miatt misztikus, fantasy zsánerbe tartozik a történet, emellett igyekszem az akkori életet korhűen ábrázolni. A kölyök, akinek a neve még legalább két fejezeten át titok marad és a többiek életében is hosszú időt fog felölelni a történet. Lesz benne kaland, felnőtté válás és romantika is, egyszóval nagyon összetett, de úgy éreztem, ideje egyel nagyobb fejszébe vágnom a fám... bocsánat, szóval ideje kipróbálnom valami komolyabbat.
Nem mellesleg a történet egyelőre két "könyvre" van tervezve. Egyikben egy lány erdőszellem, a másikban egy fiú lesz a főszereplő. Gondolkodtam harmadik részen is, de az túl szomorú végkifejletet kapott minden variációban, így egyelőre eltávolodtam tőle.

A blogon kívül van egy történetem, ami igazából az első komolyabb irományom is egyben. Jelenleg három nagy ív van vázlatosan kész, és nagyjából 400 oldal kidolgozva. Az Erdő legendájának megírásával arra készülök, hogy elérve a következő lépcsőfokot, belekezdhessek annak a történetnek a részleges kidolgozásába. A címe Boszorkányvirágok, és egybe az a könyv/történet, amit ha mást nem is, de ezt az egyet szeretném valamikor nyomtatásban látni (jó sok illusztrációval, mert ifjúsági/gyerekkönyv). A történet egy fiatal lány és barátai kalandjait meséli el, akik két világ határán élnek. A lány tudta nélkül testében rejteget a másik világ két üldözöttjének lelkét - akiket egy boszorkány zárt oda, hogy megmentse őket. A teste emiatt deformálódott, s azért, hogy megvédjék a többiek terrorizálásától, szülei elzárják a külvilág elől. Aztán persze barátokra lel, és elindul megfejteni, hogy ki is ő valójában.

2. Volt olyan gonosz karaktered, akit megteremtettél volna?
 A kérdésen sokat rágódtam, mert nem teljesen értettem, de valahogy mindig elmaradt, hogy rákérdezzek ^.^" Ha már a karakterem, akkor biztos nem arra gondoltál, hogy megteremtettem a történetemben, mert akkor már ott szerepelt. Bár, igazából a gonosz karakter kifejezésnél elkanyarodhattam volna már, mert nekem az az egyik dilim (amit igyekszem be is tartani), hogy nem dolgozom gonosz karakterekkel. Ellentétes érdekek, célok és nézetek ütközhetnek, és vannak, akik azokhoz a bizonyos egyéb eszközökhöz nyúlnak, ám a rossz szándék mögött is szokott lenni valami sérelem vagy hasonlók.
Egyetlen színtiszta gonosz karakterem mégis létezik, ám ő nem a Kuckóban. Ő egy több ezer éves egyiptomi mágus, akit az évek alatt csupán a bosszú tartott életben, és lelkét elemésztette a gonoszság. Egy new adult/young adult kategóriába sorolható, legalábbis én szeretném oda besúvintani, történet, ami szintén kész arra (mármint alapsztorijában), hogy részt vegyen egy írói pályázaton. Azonban előbb még be kellene fejeznem, mert eddig úgy az egynegyedéig jutottam.

3. Van olyan sztorid, amit annyira betegnek tartasz, hogy inkább soha nem írtad meg?
Van-van. Eléggé elmebeteg, ami egy szintén nem normális könyv olvasása után jutott eszembe (ami el se tudom képzelni mekkora átverés volt a fülszöveg után). Elég sok durvaság van benne, kidolgozni sose merném, de azért azt nem bántam meg, hogy egyszer eljátszottam a gondolattal, milyen megkínozni és nyomorba dönteni az egész szereplőgárdát. A "beteg" mivoltát leginkább egy szereplő ténykedéseinek köszönheti, aki két lábbal áll az őrület túloldalán és mindenkit magával akar rántani. Van benne minden, amitől az olvasó kiábrándulhatna a könnyed történelmi romantikus könyvekből. Aztán a végén, mikor általában az epilógusban jön a rész, hogy a kíméletlen grófokból családszerető apuka lett, na a sztori ott már önálló életre kelt és nem engedte a happy endet, hanem a sokat szenvedett főhősnő és a gyermeke is belehal a szülésbe. Pont, aztán léptem is tovább vidámabb témák felé. Több részletet nem akarok megosztani, mert mint mondtam, egyszer jó volt eljátszani a gondolattal, de nyilvánosságra biztos nem hoznám. Ahhoz túl komoly határokat feszeget (az én ízlésemnek és remélem, korosztályomnak).

Köszönöm a kérdéseidet!

Hogy mégse legyen ilyen nyúlfarknyi ez a bejegyzés, itt, most útjára indítom az egyiket a három új bejegyzéssorozatom közül. Ez amolyan Kulisszatitkokat, érdekességeket fog tartalmazni a történeteimmel és a bloggal kapcsolatban, a másik majd zenékről fog szólni. A harmadik rövid ideig még titok.

Azért, hogy aki nem olvasta volna még a történetet, az előtt ne lőjek le semmilyen csavart, két részre lesz bontva a téma. Egyik általános dolgokat tartalmaz, majd a borítóképre kattintva külön oldalra tovább léphet az, aki többre kíváncsi. Előre szólok, névrajongó vagyok, mindenem a nevek, szóval jó sok arról fog szólni, honnan is találtam a neveket. Ez azonban még csak egy általános betekintő lesz.

Novellák

http://lustamacskakucko.blogspot.com/p/kis-szent-gabrielle-lenegdaja.htmlA novella valós történelmi eseményeket alapul, nevezetesen a gyermekek keresztes hadjáratán, ami 1212-ben indult.
Történetet Thea Beckman: Keresztes hadjárat farmerban c. könyve nyomán készült film ihlette, mely a német (Gabrielle francia) gyerekek útját követi végig megfűszerezve egy kis időutazással.
Mivel a keresztes lovagok erőszakkal sem voltak képesek visszafoglalni a Szentföldet, ezért sokan úgy gondolták, hogy a gyermekek ártatlansága és hite erőszak nélkül elhozza a győzelmet. Elsősorban nyomorban élő fiatalok indultak útnak, de voltak köztük nemesek második, harmadik fiai is.
Egészen Marseille-ig vonultak, ahol aztán hajóra szálltak. A feljegyzések szerint két hajó hajótörést szenvedett Szardínia mellett. A többit szaracénok fogták el, és a gyerekeket eladták rabszolgának. Innentől veszi fel a fonalat a novella.


Eredetileg önálló cím nélkül, a Látomások "ciklus" tagjaként jelent meg, ami "ciklus" megszakadt, miután a blog, ahol ez az írásgyakorlat futott, bezárt.
A Pont Mirabeau az első írásaim közt szerepel a blogon, és egyben az első, amely valós helyszínen játszódik. Ekkor fedeztem fel magamnak a Google Map csodáját.
A tangóharmonika dalok elandalító dallamait nagyon szeretem, órákig tudnám hallgatni őket. Most is magával ragadott. Csodás volt úgy írni, hogy valóban látomásszerűen azt jegyeztem le, ami megjelent előttem a dallam hallgatása közben.
Ha egy kis vidámságra vágyom, szívesen újraolvasom a történetet, az önálló novelláim közül rövidsége ellenére ez az egyik kedvencem.







Nagyon szeretem a rádiókabarét, de kis koromban az esti mesét is sokáig a rádióban hallgattam, nem a Tv Macit néztem.
A csoportból az első hangtörténet marad mindig is a kedvencem, de a Hangtörténelemre és a Randevúra vagyok a legbüszkébb.
A második hangtörténetet a Madagaszkár pingvinjei c. sorozat ihlette. Imádom azokat a pingvineket!
Az ötödik hangtörténet egy kezdetleges kaligramma is. A szívverésé.
Szív=szerelem
Az utolsó, ami jelenleg felkerült, mely a VII. sorszámot viseli, a legkomolyabban kidolgozott, ugyanis az elején felbukkanó rokoni szálakról nem volt egyszerű pontos ábrát készíteni. Ötször-hatszor átírtam, mire elég bonyolult nem lett.







http://lustamacskakucko.blogspot.com/p/marjory-stadman-vegen-eltunik.html
Az első krimim, egyben a leghosszabb novellám.
Egy kihívásra íródott, aminek feltétele az volt, hogy egy kiválasztott könyv kiválasztott két fejezetének első, illetve utolsó mondatát használjam föl keretként. Ha már a felütést és a zárást máshonnan kölcsönöztem, úgy döntöttem, a nevek/szereplők mindegyikét kölcsönözni fogom valahonnan.
Jane Austen hősnőtől, Charlotte Brontë-től, Dinna Wynne Jonestól, Csengetett, Milord?-ból. Így teljes az egész.
A főszereplő neve 87x fordul elő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony