Obrazek 1

Obrazek 1

2016. aug. 3.

NYÁPLIC: Egy tucat - Utolsó nap

Olvass el mindent, amit az elmúlt 11 alkalommal írtál! Válaszd ki a kedvenced, és írd le, miért emellett döntöttél. Írd le azt is, mit tapasztaltál, míg ezen a feladatsoron munkálkodtál. 


A Piroska és a farkas újragondolását emelném ki, mert amikor elkezdtem, olyan semmilyennek éreztem, aztán valahogy mégis összejött valami. Bár sokkal könnyebb lett volna, eldöntöttem, nem veszem humorosra a figurát, kizárólag a kihívás, no meg persze az így szerezhető kedvéért. :) Tudom, Babu, hiányolod már Zoknit a színről, de majd annak is eljön az ideje. Megsúgom - bár nem teljesen ide tartozik - legközelebb filmszínésznek áll. 
Nem akartam különösebben változtatni az alaptörténeten, nem akartam farkasból farkasembert, vérfarkast csinálni, sem piroskából nagymamákat felszabadító robot amazont, bár hívogató lett volna(?), ahogy az is, hogy kis pedofillá változtassam a vadászt - hogy a fenébe jutottak ilyenek szembe? Már nem emlékszem. Biztos valami elborult film vagy reklám, esetleg egy félre írt szó indította be a... fantáziám, amit gyorsan tisztázzuk, egyáltalán nem mocskos. Becsszó. Csak néha morbid a humora. 
Oh, már tudom, a nekrofil, hullagyalázó hercegről ugrott be, ami a Csipkerózsika eredeti történetében szerepelt. Ej, ezek a gyerekmesék... 
Szóval eljött a rész, ahol a vadász benyitott, és elszabadultak a szavak. Így történt, és mivel ezt a bejegyzést hamarabb írom, minthogy Piroska és a túlsúlyos farkas kalandjai kikerülnének - nyaralok már akkor -, ezért nem is tudom, hogy milyen fogadtatásban részesül az a rendhagyó történetem. 

A tapasztalataim ezzel a kihívással kapcsolatban? 
Voltak érdekes ötletek, mint a könyvből kiválasztott, helyszínhez kötött vagy épp a beszélgetős, amit kihagytam. Még nem találkoztam olyan magyar bloggerrel, aki végigcsinálta volna ezt a kihívást, bár kettőt is találtam, akik belekezdtek, aztán nem folytatták, de ha lenne valaki, na, akkor a 10. napjára lennék igazán kíváncsi. Ugyanezen tizedik nap miatt érzem úgy, hogy nem lett ez rendesen letesztelve. Igaz, a kitalálója igyekezett változatosan hozni könnyebb (köszönetnyilvánítás) és melósabb(novellás) napokat, de kezdő író legyen a talpán, aki ezt tényleg tizenkét egymást követő napon végigcsinálta csalás, avagy előre dolgozás nélkül. Én is ezt tettem - csaltam egy picit -, mikor kikerült a lista. Már két napja dolgoztam rajta, nehogy meg kelljen szakítanom a láncot, de magam se tudtam, melyik feladat mennyi időt fog igénybe venni, mikor érzem úgy, hogy ez vagy az az írásom jó lesz, kitehetem. Szerintem képtelenség 12 nap alatt megcsinálni, viszont, ha úgy vesszük, hogy a nap=feladat=pont= ... akkor már nem olyan lehetetlen, akkor folytatja az ember, amikor akarja.
A Köszönetnyilvánítás, a Tíz cím felsorolása ötletes kiegészítő a történet írós feladatok mellé. Jó, hogy van, amivel színesebbé, változatosabbá válik kicsit. Most, hogy túl vagyok rajta, bár nem bántam meg, de nem is lett a kedvencem.
Minden esetre élveztem az írást és a kihívás. Remélem ti is a történeteimet. Ez a végszavam.

2 megjegyzés:

  1. Drága Zsazsi!
    Bár még nem olvastam el mindent, azért igyekszem. Az eddigiek nagyon tetszettek és alig várom azokat a történeteket, amikről beszéltél az egyik bejegyzésben. :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit késői válasz, tudom, de már nem kell sokat várni arra a történetre. Sikerült belerázódnom a suliba, szóval Elméletileg már semmi se állhat a nyomomba :)

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony