Obrazek 1

Obrazek 1

2017. febr. 4.

NYÁPLIC: Sherlock tag? Izé...

Ismerhettek, általában nem szokásom felvezetőket írni, ellenben igazi renegát vagyok, aki valamicskét mindig változtat a tagokon, ha valami nem tetszik neki. Ez alkalommal a kérdésekkel kapcsolatban nincs semmilyen kifogásom, de miután láttam a 4. évadot, először csak fogtam a fejem, hogy Jesszus, ne, mi ez már? aztán persze lenyugodtam, lezártam magamban ezt a sorozatot és tovább léptem. azaz léptem volna, ha nem lett volna ez a tag, amire volt kedves kihívni engem chatboxom leglelkesebb látogatója. Amint kihívott, belefogtam egy Sherlock maratonba és lelkesen jegyzetelni is kezdtem a legjobb idézeteket, amik leginkább az első részekre, részre korlátozódtak.Már-már ott tartottam, hogy szép csendben megpróbálom eltemetni ezt a tagot, hátha senki nem veszi észre, mikor is tegnap megszállt hirtelenjiben az Ihlet és azonmód elkezdtem bepötyögni a fentebbi és lentebbi szavakat. Következzék hát a felújított, átfazonírozott, címében és egy kérdésében átírt Sherlock tag, avagy az...

Elveszett levelek tag


Ki mutatta meg neked a sorozatot?
Úgy esett, hogy épp a nagypapámnál töltöttem a délutánt, aki a régi VHS-ek leporolásával foglalatoskodott. Mondom én, hogy régi, de igazából a felvételek közt akadtak egy-két évvel ezelőtt vetített filmek is, mivel... na jó, ennyire nem akarom részletezni, a lényeg, az egyik felvételen megláttam az Elveszett levelek első részének ajánlóját. Felismertem a főszereplőjét és rákerestem a sorozatra. Szóval akarva-akaratlanul, de a nagypapám mutatta meg nekem.

Mióta szereted?
Úgy két-három hete lettem nagy rajongója és épp most nézem újra a részeket anyukám társaságában.

Ki a kedvenc férfi szereplőd?
Természetesen Shakespeare reinkarnációja, alias Oliver O'toole a legnagyobb kedvenc, de Norman Dormant* és az ő végtelen számú unokatestvéreit is hamar megszereti a néző.
Epizódszereplők közül talán Buzzt emelném ki, akinek vívódásait csak másodszori nézésre értettem meg és szerettem meg. Nem lehet könnyű azzal a tudattal élni, hogy a lányt, akit szerettél te magad tetted egy terrortámadás fő célpontjává, ráadásul évekig azt se tudod, életben maradt-e, mi lett a sorsa, így végig csak magadat tudod hibáztatni.
Oliver és az ő kis játékeszközei
Norman, a döglött levelek lelkes munkatársa
Buzz, akit nagyon nehéz megtalálni

Ki a kedvenc női szereplőd?
Rita Haywith. Az elképesztő fotografikus memóriája sokszor segítette ki a csapatot, gyilkossági kísérleteket előzött meg, elképesztő regényt írt Renitáról és Mr Dolormanről és igazán megható volt a jelenet, mikor fejből idézett egy megsemmisített szerelmes levelet. Megjelenése általában egyszerű, és miután a Különleges Küldemények Szépe vetélkedője előtt Shane átalakítja külsejét, rájön, nem győzhet a nélkül, hogy ne önmagát mutatná. Aranyos párost alkotnak Normannel, illetve alkotnának, ha... de ezt most itt ne firtassuk.
Női epizódszereplők közül is szerettem volna egyet választani, de legtöbbjükről elég keveset tudhatunk csak meg, hisz a leveleik kézbesítése nem kis nyomozói munkát igényel csapatunk részéről, ha mégis választanom kéne, Katherint mondanám, akinek leveleire az első évad utolsó előtti részében találnak rá Oliverék.
Rita Heywith

Melyik a kedvenc párosod?Ki a legviccesebb szereplő?
Rita és Norman. Nem is kérdés! Mind kettőnek meg van a maga zsenije, ami rengeteg vicces vagy épp meglepő helyzetet eredményez.... és Norman borostával, Mr Dolorman szerepében, az valami... azt látni kell! Emellett ők találják ki a megújult osztály nevét is, és elsőként szerzik be a napszemüvegeket. Igen, ez most így elég zavarosra sikeredett, de ez egy olyan dolog, amiről nem árulhatok el túl sokat anélkül, hogy le ne lőnék egy fordulatot.
Norman terepfelszerelése
A titkos jel
A titkos jel akcióban

Ki a legidegesítőbb szereplő?
Szerencsére nem nagy a választék. Egyértelműen Rita riválisának anyját mondanám, aki keresztbe akart tenni neki a Különleges Küldemények Szépe versenyen. Mivel alapvetően nincsenek a sorozatban ártó szándékú karakterek, csak rengeteg félreértés az elkallódott levelek miatt, ezért jóformán csak ő volt versenyben itt. Gratulálok, most biztos örülsz! Valamit végre megnyerhettél! 

Melyik szereplőt szeretnéd a legjobb barátnak?
Olivert, mert ő mindig pontosan tudná, mit kell mondania ahhoz, hogy megvigasztaljon, ha rossz a kedvem vagy valami veszteség ért.
Normant, mert mindig meg tudna nevettetni és vele, ha kiszabadul a bélyegei közül, kalandos lenne az életem, különösen ha az unokatestvéreinek is bemutatna.
Shane-t, mert amilyen kotnyeles és kíváncsi, annyira okos és segítőkész, na meg érdekli az informatika is, szóval biztos nagyon jól kijönnénk.
/Rita mellett azt hiszem hamar kialakulna a kisebbségi komplexusom xd

Melyik férfi szereplővel házasodnál össze?
Hááát... Oliver már foglalt, Norman... azért mégse... mondjuk Charlie a legelső részből. Kedves, vicces, szenvedélyes és állhatatos. Lehet ennél többet kívánni? Remek bagel készítő.

Ki a legkevésbé kedvelt szereplő?
Andrea, a csapat első főnöke, majd a harmadik, Cora, aki bár nem sok vizet zavart, mégse kedveltem meg.
Mellékkarakterek közül talán csak Charlie ügyvédjét tudnám említeni, akit más nem érdekelt csak a marhahús és, hogy mindenen és mindenkin spóroljon.
Cora, Renita Heyweather első rajongója

Mi a kedvenc idézeted/jeleneted a sorozatból?
Nah,mivel ezt a bejegyzést azután kezdtem el két nappal, hogy befejeztem az első évad újranézését két héten belül, ezért most csupán két idézetet hozok, habár rengeteg aranyköpés és nevettető párbeszéd hangzott el minden egyes epizódban.
Shane, a vagány, a szabályszegő mindig tett vagy mondott valami merészet, Oliver mélyenszántó és gyönyörű gondolatokat osztott meg velünk, Norman bedobott a közösbe valami random hozzászólást és Rita... Rita reménytelenül próbálta felnyitni Norman szemeit.
Sosem éreztem, hogy lapos lenne egy-egy párbeszéd, azt végképp nem, hogy siralmasan vagy együgyű, aminek ellenkezőjét ma délután volt alkalmam tapasztalni a Supergirl egy véletlen megtalált epizódjában.

Első epizód:
Szereplők: Oliver, a főnök; Shane, az újonc; Norman és Rita, a különc munkatársak
Oliver: A neve?
Shane: Shane McInerney...
Oliver: Ehe, nem dolgozhatok senkivel, akit Shane-nek hívnak. Norman, világosítsa fel, miért!
Norman: Öhm, mert egy ponton maga, Shane, el fog menni, és hát, Oliver azt akarja majd, hogy visszajöjjön... ugye?
Oliver: Nagyon jó, folytassa!
Norman: És Oliver kénytelen lesz kiáltani, hogy...
Rita [nagy beleéléssel]: Shane, jöjj vissza, Shane!
Oliver: Mely ponton éppen olyan üres tekintettel fog rám nézni, ahogy per pillanat értetlenül állva a szomorú kinematográfiai hivatkozás előtt, éppen ezért úgy hívom majd... Cheryl!

Szereplők: Mr. Cameron, Charlie kiálhatatlan főnöke; Charlie, a vicces "kávéhordó fiú"; Kelly, egy ismeretlen lány a liftben
Mr Cameron: Mindenképpen legyen ott a tizenhetediken, mire odaérek. [..] Oh, és Charlie, ezt most próbáld nem elcseszni! Ma találkozom az új alelnöknővel először. Imádja a fánkot. Tuti, egy hájas malac.
Kelly: Igazából a bagelt jobban szeretem... de majd beszerzem magamnak.
Mr Cameron: *meg se tud szólalni döbbenetében*
Kellyék jót nevetnek


Ezen kívül nagy kedvencem, mikor megtalálják Mrs Bobby Richardsot és az összes szócsata, ami Shane és Oliver közt zajlik le.


Szerinted Holly visszatér Oliverhez?
Erre most úgy válaszolok, mintha még nem láttam volna a második évadot, csak a legfrissebb emlékeimből, benyomásaimból táplálkozom: Nem. Én végig azt gondoltam, hogy Holly is egy olyan feleség lesz, mint Columboé. Mindenki tud róla, beszélnek róla, de senkit nem szerződtetnek a szerepre.
Oliver a feleségének írt levéllel kezében


Ezzel végére is ért ez az újabb kis tag. Az eredeti készítőétől ezúton is szeretnék elnézést kérni, amiért így megszentségtelenítettem a kérdéseit, de most nem tudtam volna Sherlockról írni. Így tehát megszületett egy kötetlen sorozat tag, ami valószínűleg itt és most abba is fog maradni, de ha egy hozzám hasonló rendbontó mégis kedvet kap hozzá, nyugodtan vigye el és töltse fel a kedvenc - akár film, akár könyv - sorozata szereplőivel. Az utolsó kérdést nyugodtan átfazonírozhatja ki-kivel jött össze vagy ki volt a gyilkos kérdésekre, avagy a nagy kérdésre, ami a sorozat hátterében húzódik meg.
Aztán ki tudja. Lehet, felkeresek néhány embert, hogy utólag kihívjam őket ;)

* ha azt hittétek, nem lehet fokozni ezt a nevet, akkor most elárulom, hogy a színészt, aki Normant játssza Geoff Gustafsonnak hívják ;)

2 megjegyzés:

  1. Na jól van már! Ez nem fair! Én is újranéztem (részben) emiatt!:DD Én sem írtam a Luciferről vagy a Doctor Whoról! Kis csaló:DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak túlontúl újító és öntörvényű szellem vagyok :P
      XD Én is újra néztem (teljesen) emiatt! :D Aztán jött a 4. évad...
      itt az alkalom, hogy kérdések útján is bemutasd kedven sorozataidat ;)

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony