Obrazek 1

Obrazek 1

2017. febr. 24.

NYÁPLIC: Liebster award

~ Szabályok ~

Ismertesd a szabályokat!
Nevezd meg és linkeld be, akitől kaptad és köszönd meg neki!
Válaszolj az általa feltett 10 kérdésre!
Tegyél fel 10 kérdést!
Jelöld meg azokat a blogokat, akiknek továbbadod a díjat!

~ Köszönetnyilvánítás ~

Köszönöm a We have alway summer blog írójának, a Scooby-Do és krimirajongó Tisziánnak a díjat, hogy gondolt rám és, hogy ilyen érdekes kérdésekkel lepett meg :)

~ Feltett kérdések ~

Miért kezdtél el írni?
Hogy lezárhassam a fejemben kavargó ötleteket. Állandóan pörög az agyam, nem csak ötletelgetek, van, hogy komplett párbeszédeket és leírásokat ismételgetek magamban végig a hazafelé úton és addig nem is nagyon tudok másra koncentrálni - már ha annyira nem érdekel az a másik dolog -, míg le nem írom. Onnantól valamilyen szinten le van zárva a dolog és tovább tudok lépni. Persze ennek a hátránya az, hogy néha túl korán lépek túl egy történeten és nehezen tudok ismét belehelyezkedni a hangulatába, a cselekményébe, szóval... na mindegy. A másik, hogy miért kezdtem el történeteket írni? Egyrészt, mert anyukám minden este saját történetekkel szórakozott és valahogy rám ragadt, másrészt mert mindenről meg volt a magam véleménye és nagyon szerettem a dolgokat, olvasott, látott történeteket újra- és továbbgondolni.
Történetes blogot vagy személyes blogot olvasol inkább?
Történetes blogokat és kritika/könyves blogokat olvasok, mert még nem találtam olyan személyes blogot, ami megfogott volna. Igaz, annyira nem is keresgéltem ^.^" A történetek azért jobban érdekelnek és a kedvenc és/vagy nagyon érdekes és jó könyvekről is szívesen olvasom mások véleményét. Így mindig marad néhány cím a kívánságlistámon.
Neked mit jelent a család?
Azon emberek csoportját egy időben és jó esetben egy helyen, akik mindig meghallgatnak, akiknek - hogy az íráshoz kapcsolódjunk - mindig elmesélhetem az ötleteimet, meghallgatják a végtelenül összekuszálódó fejtegetéseimet és segítenek, ha elbizonytalanodom egy-egy helyzettel, jelenettel kapcsolatban. Akik egyszerre támogatnak és próbálnak lebeszélni az egészről. Egészről = blogoláról, ugyanis a komolyabb, hosszabb történeteimet, amiket versenyekre szánok, az egyik legtöbbször felbukkanó kikötés miatt nem oszthatok meg az interneten, a blogomon, így tehát sokkal több időt fordítok az írásra, mint az itt, a Kuckóban meglátszik és vannak, akik szerint az írás ezen fajtája/fele felesleges.

Mit tanácsolnál egy kezdő bloggerinának? Mit egy haladónak?
Ez az a kérdés, amit blogberkeken belül a "csapból is ez folyik" kategóriába sorolnék. Minden valamire való kritika és/vagy segítő szándékú blogon foglalkoznak ezzel, és a kördiagram kördíjak rendszeres fellépője is. Mi újat mondhatnék? Olvass sokat, egyél rágót? <- Ok, ennél a kérdésnél bukott ki, mennyire fáradt is vagyok (részletek legalul). 
Mi az a három dolog, amit egy kezdőnek tanácsolnék? 
Ne kezdj bele egy folytatásos történetbe, ha nem tudod nagyjából, milyen véget szánsz neki! Segítenek a cselekménytérképek és a jegyzetek :3
Ismerd a szereplőidet! Kapcsolatok, célok, személyiség...
Szeresd annyira a történtet, hogy a legvégsőkig kitarts mellette! De légy belátással is, ha látod, hogy valami nem működik. Gondold végig!
Haladóknak?
Merj egyre komolyabb történetekbe belefogni! Itt most nem a drámára gondolok, hanem a több ismeretet, kutatómunkát és tervezést igénylő sztorikra.. 
Hagyj időt magadnak átgondolni!
Vágj bele! Ha már olyan szinten vagy, hogy nem szerénykedhetsz többé, kénytelen vagy elfogadni, amit a többiek állítanak rólad, hogy jó vagy, hogy "haladó" vagy, akkor ne habozz, vágj bele, küld el az egyik írásodat egy kiadónak, egy komolyabb versenyre. (persze nem kötelező, vannak, akiket ez nem érdekel)

Mit gondolsz a negatív kritikákról? Írtál valaha ilyet?
A negatív kritikából, mint szóból sugárzik a rosszindulat. Aki ilyet ír, annak a szándékai nem tisztességesek. Harag vagy féltékenység, esetleg egyszerű rossz kedv vezérli és nem is mindig a megfelelő emberen tölti ki a haragját, így nehéz ellene védekezni. Valamint akaratlanul is el lehet követni. Észre sem veszi az ember, a sajátságos stílusából adódóan vagy valami más miatt, az általa építő jellegű kritikának szánt írását negatív kritikának veszik. Ez megeshet. Én például ismerek egy lányt, akit sokan arrogánsnak tartanak, olyannak, aki indokolatlanul lenéz másokat, pedig csak arról van szó, hogy ő otthonról egy olyan egy hangsúlyozási stílust hozott, ami könnyen félreérthető, de ha kicsit odafigyelünk, felfedezhetjük, hogy ő mindig így beszél, akaratlanul is, és ennek semmi köze sincs az arroganciához. Banális egy ügy, de valós probléma. Ez a kis példázat csupán bevezetőül szolgált a válaszomhoz, nem írtam és sose írnék szándékosan negatív kritikát.

Mi az az idézet, ami a legjobban összefoglalja a te nézeteidet?
Az írás nem mesterség, hanem életmód. - Kiss Tamás 
Nem vagyok egy idézetezgető ember, és ez itt feljebb csak egy kényszermegoldás, de hirtelen nagyon megtetszett. Ezen kívül még rengeteg idézet van, ami tetszik és igazságot érzek bennük, de ha belefognék az olvasgatásukba, még újabb két hét múlva se kerül ki ez a bejegyzés.

Te hogyan tartod egyensúlyban a tanulást, írást és a magánéletedet?
Egyszerűen? Sehogy. Néha erre billen ki, néha arra, de egyensúlyban legfeljebb nyáron van. Mármint a magánélet és az írás.

Milyen műfajban szeretsz alkotni?
Minden műfajnak megvannak a sajátosságai és az azokban rejlő lehetőségek. Szeretek kísérletezgetni, de határozottan a novellák és karcok állnak hozzám a legközelebb. Nem szeretek sokat várni a csattanóig.
Fanfictiont vagy egyedi történetet írsz szívesebben?
Akik eddig követték az itteni munkásságomat, most nagyon meg fognak lepődni. Habár imádok új világokat felépíteni és a mostanában úgy megszaporodott háromszázasaim sem kötődnek szorosan semmilyen fandomhoz, összességében több fanfiction vázlatom van a titkos kis könyvecskémben, mint egyedi történet. Hogy miért nem osztok meg ezek közül egyet sem? Egyrészt, mert nem illenének a Kuckó témái közé, másrészt mert ezek általában olyankor születtek, ha nem voltam elégedett egy-egy film/könyv/sorozat lezárásával és néhány részletet változtattam csak vagy vállalhatatlan rajongással vetettem bele magam a történet világába és még nem érzem magam készen arra, hogy ezeket a családomon kívül bárkivel is megosszam. Másik érdekesség, ezekkel a titkos fanfictionokkel nagyjából kétszer annyit szoktam foglalkozni, mint a blogon megjelent írásokkal, mert mindig tökéltesítgetek rajtuk itt-ott, hogy azt mondhassam rájuk, Igen, méltó felhasználásai az eredetinek vagy Igen. Így. Látod? Jobb, mint az eredeti.

Top 5 női karakter, akire felnézel/szeretnél hasonlítani hozzájuk?
Már ehhez hasonló kérdéssel is kerültem szembe néhány hónappal (talán volt az egy év is) korábban a 30+1 napos könyves kihívás keretében. Érdekes, azóta hogyan változtak az elképzeléseim.
Sophie Hatterre A vándorló palotából még mindig felnézek, de egyre többször érzem úgy, nem a főszereplők azok, akik ebből a szempontból megfognak, hanem az őket segítő barátok. Én nem akarok olyanná válni, mint a főszereplők, és nem akarok azonosulni velük én az ő saját történetüket akarom olvasni, de akik segítik őket, akik kitartanak mellettük, azokat mindig úgy megszeretem.
És Tiszián nemcsak ezzel nehezítette a helyzetem, hanem azt is kikötötte, hogy női karakterekből kell válogatnom. Ez pontosan mit is eredményez? Hogy a fent említettekkel ellentétben mégis főszereplőket fogok összeszedni, mert rémes a névmemóriám és mert a molyos olvasólistámat nézegetve mégis találtam néhányat.
Anidori-Kiladra ​Talianna Isilee koronahercegnő A suttogóból. Találékonyságáért és állhatatosságáért.
Bridie Chance, a Családi átokból. Töretlen vidámságáért, józanságáért és bizalmáért.
Miss Emily Weston a Szőke ciklonból. Magával ragadó lendületéért és kitartásáért.
Sto Heliti Zsuzsa, a Halál-alsorozatból (Korongvilág). Mert ő Zsuzsa!

~ Kérdéseim ~

Miért kezdtél el írni?
Vannak példaképeid, akik az írásban ösztönöznek? Kik azok?
Milyen műfajban szeretsz alkotni?
Milyen dolgok inspirálnak leginkább?
Milyen karakterekkel tudsz leginkább azonosulni?
Mit tanácsolnál egy kezdő bloggerinának? Mit egy haladónak? (csak, hogy másnak se legyen könnyű dolga)
Volt olyan hiba, amit kezdőként elkövettél és ma már nevetve gondolsz vissza rá?
Blogmoly vagy? Milyen történeteket olvasol legszívesebben?
Mivel szoktad elterelni a figyelmedet egy-egy borús napról?
Ha megkérdezik, ki vagy és egy mondatban kéne válaszolnod, mit felelnél?

~ Akiknek küldöm ~

titkos ember :3 - válaszra várva
akiknek szívem szerint még küldeném, akiknek a története nagyon tetszett, de már sajnos abbahagyták a blogolást és egyebek miatt:
Peetagey Smile :3
Mint már feljebb említettem, félig már alszom. Akkor mégis miért nem fekszem le ahelyett, hogy itt ülök a gép előtt és töltögetem a két hete kapott díjamat? Mert hirtelen feltűnt ismét ez a díj, ugyanonnan indult, mint az enyém, de két hét alatt akkora utat bejárt már, hogy egyszerűen úgy éreztem, nem ülhetek tovább felette >.< Hogy miért is pihent eddig a díj kitöltése? Még aznap, mikor megkaptam, elkezdtem kitölteni a Ma már nincs több gépezés! miatt papíron és persze, hogy eltűnt a lap én meg eddig reménykedtem, hogy egyszer csak meglesz és megtalálom azokat a remek kérdéseket, amiket kitaláltam a jelöltjeim számára :3 Na mindegy. Majd legközelebb :)

6 megjegyzés:

  1. Szia! Hű, hát nagyon szépen köszönöm a jelölést, neked pedig gratulálok! ^^
    Nem ártana mihamarabb kitennem, mert már egy másik is függőben van, de mostanában én is kezdek elúszni mindennel... xd Az egyensúlyozás nekem sem megy, kötéltáncosnak valószínűleg csapnivaló lennék. :'D

    Jolt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ez csak természetes, hogy a Csillagtolvaj és a Windfall olvasása után továbbküldöm neked, a gratulációt pedig köszönöm.
      Sok sikert a kitöltéséhez :3

      Zsazsi :3

      Törlés
  2. Drága Zsazsi!
    Nagyon érdekesek voltak a válaszaid, bár számomra nem a fanfiction vagy egyedi történetek voltak meglepők, hanem sok más helyen egy-egy gondolatod. A kérdések is fantasztikusak lettek, aztán le is hervadt az arcomról a vigyor, mikor megláttam, hogy megjelöltél.
    Erről már beszéltünk és nagyon hálás vagyok, hogy nekem is szánod ezt a díjat, de továbbra is ugyanaz a véleményem:D

    [És amivel igazából kezdtem az üzenetet...
    Te lány! Csak azért is odaírtad a nevemet, mi?]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nahát, ha ezt tudtam volna, hamarabb lépek XD Ma terveztem egy kis frissítést, többek közt, hogy javítom a korábbi bejegyzések közül ezt is.
      Már jelöltelek, mielőtt megkérdeztelek volna, aztán csak úgy ott maradt. Mióta kitettem a legutóbbi/utolsó üzenetet, bevallom, kicsit kerülöm a blogomat ^.^
      Jó-jó, intézkedem, de ne feledd, kivárok és lecsapok! :)

      Zsazsi :3

      Törlés
    2. Szerintem soha nem indul el történetes blogom, szóval várhatsz! :'''DDDD

      Törlés
  3. Szió!
    Na, ide is elkeveredtem végre, és térden csúszva a nagyságod előtt köszönöm, hogy gondoltál rám. Igyekszem utolérni magam a blogos dolgokkal, és gondoltam, ez jó lépés lesz elkezdeni. (Mondjuk az időbeosztást nekem sem ártana megtanulni...)
    Szóval köszönöm, jár a keksz, és most megyek is.
    Puszi: Babu
    Ui.: az emailjeidet meg figyeld, mert van ott...
    ... valami...
    ...

    VálaszTörlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony