Obrazek 1

Obrazek 1

2017. szept. 18.

PETTYESKÉPŰ: Repülni

- Strici, vissza! – kiáltottam a kutyámra.
- Miért hívod stricinek? – kérdezte Guba kíváncsian.
- Azért, mert otthon, a faluban egész álló nap a tyúkokat futtatja – vontam vállat, majd egy utolsó pillantást vetettem a domb felé, ahol a fehér ruhás szüzek gyülekeztek, hogy egymás után feláldozzák életüket az istenüknek. Legutóbb két hete láttam a társaságot errefelé. Nyomorult világvége!
- Meddig megyünk még?
- Milyen nyápic egy szárnyas vagy te, Guba!
- Gab-ri-el-la – szótagolta el kimérten. -, és nem Gu-ba!
Unottan körözni kezdtem az ujjammal, hogy mutassam, ismét a régi lemezt kezdi, de Guba folytatta.
- AN-GYAL, NEM SZÁR-NYAS!
- Strici megtalálja a szekeredet, amivel sikerült lezuhannod – váltottam gyorsan témát.
Most Gubán volt a sor, hogy unottan sóhajtson egyet.
- Ugyanezt mondogatod az elmúlt négyezer-ötszázhatvankét percben, mióta…
- … ideevett a fene Rábatöttösre– segítettem ki. – Te, Guba, miért nem tesztek valamit azért, hogy megállítsátok a világvégét? Vagy legalább felgyorsítsátok? Csak köröztök a fejünk felett.
- Mióta a technika meghalt, már csak a mágia segít, de ez az elektroszmog, amivel beterítettétek a világot, eltérítik a varázslatainkat – magyarázta.
Ekkor Strici izgatott nyüszkölésbe kezdett, és eliramodott előre az úton. Én futólépésben, míg Guba alacsonyan a föld fölött repülve követte az ebet. A kanyar után egyszer csak szembe találtuk magunkat egy félig a földbe temetett siklóval.
- Minek neked ez, ha van szárnyad? – kérdeztem.
- A tudományba vetett hitetek mellett egyszerűen elenyészett a mi mágiánk. Le akartunk ereszkedni a Földre, hogy segítsünk, miután az a meteorit becsapódott a Csendes-óceánba, de az elektroszmogtól és a hitetektől egyszerűen kihullottak a tollaink. Aztán Európában megjelentek a Vesta Szüzek, itt sámánok dobolnak, Ázsiában az unikornisra vadásznak. A te science-fiction világod eltűnik, és mi visszakapjuk a szárnyainkat, csak sajnos ez a hit még nem elég ahhoz, hogy oda is fel tudjak repülni, szóval jó lenne, ha be tudnád nekem indítani ezt.

REPÜLNI

2 megjegyzés:

  1. Ooh ez igazán érdekes, sci-fi egy kis mitológiával, nyamnyam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? A legutóbbi írásaim közül ez a kedvencem :D

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony